She stares at the ceiling and tries not to think

Hur kommer det sig att tiden kan gå så sakta samtidigt som den passerar i en väldans fart? 19 juli är det idag. Över en månad sedan studenten. Helt sinnessjukt. Jag sitter här och klagar över att tiden går sakta när den egentligen rusar iväg. Men klart, ibland går den rent av inte fort. Hej förresten. Jag är väldigt uttråkad idag, mer än jag varit på länge. Vet inte om det beror på att jag är bosatt i Norsjö där det händer något max en gång om året eller om det beror på att jag ser fram emot helgen och trästocks alldeles för mycket... Bra fråga. Ja, trästocks står på schemat för i helgen, känns riktigt bra. Ser fram emot en riktigt fin fredag och lördag med underbart sällskap! Ja, sedan när den helgen förflutit tar jag mitt pick och pack och beger mig till Danmark. Blandade känslor. Kanske hade jag hellre stannat i Sverige och spenderat helgen på PDOL med mina kära kamrater men samtidigt känns det oerhört oförskämt mot faster som planerat en massa. Det får väl helt enkelt gå an eftersom det inte finns mycket till val. Öl ska bli min bästa vän. Efter den korta vistelsen i vårt grannland beger jag mig vidare mot Kroatien där älskade mormor och morfar väntar. Screw beachen när jag ska få njuta av mormors kramar! Blir nog, eller det blir definitivt, en sväng ner till Bosnien också för att hälsa på ännu fler godingar. Det blir bra. Vad mer? Jo, som sagt är jag i en extrem uttråkningsfas. Det finns inget kul kvar längre. Jag har sett ikapp alla mina serier. Även de tre nya jag påbörjade för två veckor sedan. Vad återstår nu? Tycker mina 9 (!) läsare kan komma med lite fingervisningar om vad jag kan göra om dagarna? Och innan ni drar "jobba, diska, städa" så nej. Seriöst? Då har jag hellre tråkigt. Tack på förhand.

ΓΛΝΛ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0