Celebrate good times

Ska väl precis som alla andra skriva ihop något litet fint om nyår och året som varit. Inte för att jag egentligen har så mycket att säga. Fast en del vill jag förstås dela med mig av. Mest för att jag senare i livet har en chans att titta tillbaka på det här och verkligen minnas. Minnas de känslor och händelser som mitt liv bestått av. Sådant som är orelevant för stunden men som fortfarande varit en del i vem jag är. Året som varit kan summeras som fint på många sätt.
  • Lärde mig att vara mer ärligt, framförallt mot mig själv.
  • För första gången på två år utmanade jag min trasiga kropp med slalomåkning och en volleybollturnering.
  • Jag var gladare jämfört med tidigare år.
  • Accepterade att det fanns vissa saker jag aldrig skulle få uppleva.
  • Jag flyttade med en vän till fina Umeå.
  • Jag funderade på vad kärlek riktigt innebär.
  • Tog studenten.
  • Spenderade två veckor i Kroatien hos älskade familjen för första gången på nästan tio år.
  • Hade den bästa sommaren någonsin.
  • Började plugga Genusvetenskap på högskola.
  • Upplevde den bästa matupplevelsen någonsin i Kroatien, aldrig har mat smakat så bra.
  • Klippte av mig det långa håret och ångrade det inte för en sekund ens.
  • Uppskattade julen mer än någonsin.
  • Lärde känna världens bästa människor. En del nya vänskaper en del äldre men djupare sådana.
Jag som inte hade "så mycket att säga".. att man glömmer så fort. Glömmer hur långt ett år är. Hur mycket man hinner med. Hur mycket man förändras. Skrämmande men väldigt, väldigt fint. Fint att inse att man är ett steg närmare att bli den personen man vill vara. En del dagar har varit jobbigare än andra men som tur är finns det gott om bra dagar som överträffar. Är oerhört tacksam för det fina liv jag har, även om det är svårt att komma ihåg ibland. Ni är världsbäst. Allihopa. Önskar er det finaste av alla år. Nu kan det bara bli bättre, 2012, here we come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0